onsdag, januari 6

bo-kaspers orkester
kanellatte och tända ljus. fan vad löjligt att något så enkelt och vardagligt som ett vanligt sms
med vanliga bokstäver
kan göra allt lite ljusare
lite lättare

jag hoppas & antar att det kommer en förändring
det löser sig
med honom med dig med henne med mig med oss med er
du vet precis hur det är

du vet att jag sitter i fönstret nu. det snöar på yttersidan av mitt vänsterben och jag andas rök
mitt rum luktar vanilj av alla doftljusen
patetiskt ändå
att jag försöker inbilla mig att jag fattar något av vad som händer
det är ju inte det att jag inte menade det
duvet när vi satt på varsin kant och sa att
tänk om det går

vi försöker
kom igen
jag vill
du vill
vi
blev till v
och i
och du är du och jag är jag
jag vet inte hur långt bort man kan sväva innan någon tar tag i en & man dras tillbaks
in i elden igen. och jag kommer på mig själv med att fråga
hela tiden
;hur många fighter kan man ta
frågetecken
och jag vet att svaret är obegränsat många
verkligen bara för dig
för dig dig dig dgidg idgidigigddig kommer jag kunna göra vad som helst
förutom att lämna dig

även om det skulle visa sig vara en lögn
att vi aldrig blir mer än det vi är nu
så kommer jag älska dig så djupt och rent
så mycket att det ibland gör ont

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar