onsdag, september 16

bra
bra det känns bra!

jag åkte till Rörvik efter skolan igår.
hann vara där i tre minuter, sen brast det ungefär
stapplade till Sophie med gråten i halsen & mötte Carina någon halvtimme senare.
fika och prat. mycket prat och det var så härligt. jag har saknat henne. 
efter det promenerade jag lite med Amanda. återigen prat, vad som har hänt
vad som ska hända & löften om att ses snart igen

gick till sophie igen, åt sushi & borstade ut halvdreadsen ut håret
promenerade med ännu en saknad vän 
satt lite för länge på en lite för blöt bänk
kom hem sent & stupade i säng ungefär

(jag är så glad
att ni finns kvar. efter allt. genom allt. 
det var ändå så otroligt konstigt att sitta med sophie i busskuren
när det började bli mörkt
som så många gånger innan 
men då har jag alltid gått rakt över gatan
in i det gula huset

nu är inte det ens att tänka på..) 


gick upp alldeles för tidigt idag
fast ändå alldeles för sent.. stress stress till buss. ändå hann jag med att frysa ihjäl i min jacka. den blåa fjällräven duvet? den är så tunn.. sen kom bussen & jag sov lite mycket.

skolan var fin ändå. jag har inget emot skolan. vi hade skolfotografering idag, & mattanterna lurade i oss vegetarianer att det var sojakorv.
det var det inte. 
jag är tusen % säker på att det var kycklingkorven som blev över från igår. 
det var ganska roligt.

sprang till tåget som skulle ta mig till Issa & världens bästa present, men jag såg hur det for iväg i samma stund som jag kom där
halvvägs nerför gatan från JC till stationen 
och jag ringde och jag lovade att komma imorn i stället.

hem, dusch, pyamas, film, kaffe, msn & äpple.

sov med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar