söndag, september 27

i torsdags tog jag tåget till stockholm
satt hela natten i köket i det gula huset, där nedanför den branta backen som är jobbig att gå uppför när man har bråttom till bussen
i köket med ett syskonpar jag tycker väldigt mycket om.

fredagen flöt på
efter mysig frukost med c for jag till odenplan & mötte m
vi åt lunch i stan, och letade halsdukar & fikade på värdelösa caféer
det är vi väldigt bra på
sen åkte vi hem och åt soppa
vidare till Tekis & umgicks med fina
kram med jessika & jag var glad
gick därifrån vid tio, elvatiden och tog tunnelbanan från telefonplan till mariatorget
det är långt att gå
från mariatorget till årstaberg
över bron
stockholm är vackert

tog pendeltåget hem från årstaberg
trött i fötter & vader efter några mils vandring i mina kängor
har inte vant mig vid så tunga skor än..
klättra över staket & somna i soffan med smink & alla kläder på

lördagen spenderades på skansen
höstmarknaden var inget att ha
men dagen var fin ändå. Underbart väder & båtturen tillbaks till slussen gjorde mig varm inuti
det är min stad det där
snart

på kvällen tog vi en cykeltur
åt morötter  & hyrde en film
bra film
som vi såg på fram till halv fyra.

idag då
vaknade halv tolv, duschade åt sa hejdå packade drack kaffe och skyndade till bussen
lunchade vid Kofi
där vid plattan
sen tåg hem & nu te i köket



du kan få läsa min dagbok
om du vill veta vad jag känner
dra åt helvete
winnerbäcksjävel
vem fan får någon ordning egentligen?

1 kommentar: